dimarts, 31 de desembre del 2013

Arribats a l'interrogant… feliç 2014!



Avui que tots fem balanç de l'any viscut se'ns acut que res millor que un poema de la Joana per a inspirar-nos.

Molt bon any 2014!  Que la flama dels mots de la Joana ens segueixi acompanyant…



Arribar
            
            Heu arribat on volíeu, vosaltres?
            Jo no sé encara on volia arribar
            i m'anuncien que sóc prop del terme.

Deixo al meu darrere llargues caminades
cansoses o alades, per erms o jardins,
cantant acoblades amb les veus amigues
o en silencis densos o desamparats.

Vaig buscar l'eterna frescor de les aigües
que neixen als cims, i l'ardent bocassa
del volcà amagat que fa, traïdor,
del foc, pedra morta. No me'n queda res.
Sóc pobra com era.

Em cal agrair-ho com un privilegi?
Haig de rebelar-me contra la injustícia?
Si m'he deixat dur pel vent de cada hora,
no sé si em venia de dins, aquell vent.
He seguit dreceres sense esperar els altres?
O per esperar-los he marrar camí?
He deixat el pa per recollir engrunes
o són les engrunes el gran nodriment?

Del néixer al morir, tot es fa pregunta.
Viure és preguntar? No més?

            Heu arribat on volíeu, vosaltres?
            Jo només aquí: a l'interrogant.


Joana Raspall, Jardí vivent